lördag 15 januari 2011

Emelies dag

14 Januari 2011

Idag slapp jag Simon hela förmiddagen!


Det blev ett test för mitt grymt dåliga lokalsinne men jag behövde otroligt nog inte ta upp kartan en enda gång under dagen. Så nu har jag fått hyfsat koll på Pitt st, George st, market st, york st, woolworth, cotton on, coles, pizza hut och annat nödvändigt som jag behöver för att överleva ett tag till i Sydney.
(Ja jag har koll på Sussex street också)

Efter att promenerat runt ensam i staden på 1,5h så blev det ett besök till Woolworth (Som ica Maxi, fast med fyra våningar. Simon avskyr den affären för övrigt).
Mums för yoghurt, kanelmunkar och vatten.

Därefter slog jag mig ner på en gräsplätt i Darling Harbour för att avnjuta min fika och en bok innan Simon kom och störde friden. (Dock var han otroligt snäll när det gäller störandet. Värre var alla hemska barn som sprang runt och jagade fåglarna. Har deras föräldrar inte lärt dem någonting. Jag hoppas det kommer ett stort monster och jagar de små barnen så de får känna hur det känns)
IMG_3255
IMG_3204


På kvällen var vi på festhumör. Vi slog följe med våra holländska tjejer till The Ivy, vilket verkar vara ett av stans hetaste dansställe för ungdomar. Det var väldigt mycket folk i kön men eftersom vi var fyra skitsnygga tjejer med långt hår,varav tre var blonda, så fick vi gå före.


Vad är grejen med att betala för att står och svettas och trängas med massa sliskiga människor till så otroligt hög musik att man för det första inte kan kommunicera med varandra, men att det sedan ska vara så otroligt svårt att beställa en drink att man tillslut skiter i att anstränga sig, sträcker fram pengarna och tar vad man får.



Jag och Simon kände väl oss inte riktigt som hemma där. Varför åka till stockholm och festa på stureplan när man har Asian runt hörnet? Det var ungefär så vi resonerade, så vi drog någon ursäkt för holländarna och stack därifrån.Som sagt så bara runt hörnet från där vi bor ligger "Scary canary". Baren var som klippt och skuren för oss. Precis lagom med folk så man får plats att dansa, bra musik, avslappnad stämning med härligt folk, (billig öl) och nära hem. (Och på torsdagar är det Girls night med manliga strippor, det ska definitivt kollas in)

Foto1237
Bästa kvällen på länge!
 (Simon är en hejare på att dansa!)


Fest till 3 innan vi gick hem och slocknade!

/Swedes on the run (Emelie)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar